Haken met Phildar


 

De laatste maanden haak ik vooral met Phildar. Ik heb hiervan twee patroonboekjes bij de Naaiboetiek in hun uitverkoop gevonden. Het zijn boekjes met vooral patroontjes voor zomerse kledingstukken, die komen deze periode zéér van pas. Het leuke is dat er voor mezelf maar ook veel voor de dochter in staat. Ik had een aantal patroontjes uitgekozen die ik zeker wou maken.

Dan was het zoeken naar de garen voor deze patronen. Het is niet gemakkelijk meer om Phildar-garen te vinden in België, of die indruk heb ik althans. Dus dan maar online besteld via Love Knitting. Het leuke van deze garen is dat het niet gewoon katoen is maar acryl met elasthaan. Het was wél een aanpassing om te haken met draad die rekt.

Ondertussen zijn het jasje (Phildar n°647 collectie lente/zomer 2016 patroon nummer 8) en de meisjesjurk (Phildar lente/zomer 2014 patroon nummer 2) al klaar. De patronen zijn zeer goed uitgeschreven. Ze zijn op die manier gemakkelijk te volgen en zijn toch uitdagend genoeg om niet een eentonig gevoel te hebben tijdens het haken.

Momenteel ben ik bezig aan de mouwloze trui (Phildar n°647 collectie lente/zomer 2016 patroon nummer 10), ook voor de dochter. Wordt vervolgd dus...

P.S. nota aan mezelf: binnenkort toch ook nog eens iets maken voor de zoon, want de dochter wordt verwend 😊.





Voor de goede orde: dit is geen gesponsorde blogpost. Ik kocht alle gebruikte materialen aan. Deze tutorial heb ik uit eigen initiatief gemaakt en is een verslag van mijn werkwijze.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Rokjes stikken, zo gemakkelijk!

Lang geleden...